Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Colin McRae Rally 4

2008.05.01

 Colin McRae Rally sorozat harmadik darabja sokaknak okozott csalódást, a legtöbb pozitívum, amit el lehetett mondani az az autók kidolgozása volt. A most megjelent rész ezen már szerencsére jócskán túlmutat, változatos irányítás, szédületes grafika és nagyszerű fizika jellemzi, de mindemellett a realizmushoz is közel került. A pályamodellezést azonban nem fejlesztették sokkal tovább, de még így is kimagasló hangulatban lehet száguldozni rajtuk.

Alapok

A játék igen reálisan kezeli a rallyban alapnak számító gumik viselkedését. Minden talajon máshogy tudnak viselkedni az autók, sőt, még kophatnak is a rétegek, ezért ha defektet kapunk, akkor az tényleg a futam végét jelentheti. Az irányítást is jól oldották meg a fejlesztők, minden egyes járműnek más a viselkedése a pályán, éppen ezért mindegyik más vezetési stílust igényel, de a beállítások még mindig többnyire azonosak. Két külön osztályt ismerhetünk meg játék közben, melyben ha jól szerepelünk, akkor egy harmadik géposztályt is előránthatunk a bitek mélyéről.

Colin McRae ebben az autóban versenyzett a 2003-as évben. Jól vezethető, talán a legjobb a csoportjában, kifejezetten a kezdők autója, könnyen lehet vele nyerni a futamokat. Erős, masszív szerkezet, a hátsó részt nem kell túlzottan védeni az ütésektől, de az elejére vigyázzunk, könnyen előfordulhat, hogy nem tudunk rendesen kormányozni, ha egy nagyobb ütés éri az elülső részt

Igen masszív szerkezettű, éppen ezért nem olyan sérülékeny autó. A gyorsulása jó, bár néha jobban is felpöröghetne a motor. A kormányzása hagy némi kívánnivalót maga után, elég nehézkesen lehet kezelni. Az útfekvése egész jó lett, havas pályákra kifejezetten ajánlott választás

Az utóbbi évek egyik legeredményesebb rally autója a Peugeot 206-osa. Elegáns ám mégis agresszív formája azonban korántsem mond el mindent az autóról. Erős motorja, jó súlyelosztása és jó gyorsulása egyaránt az élmezőnybe jutathatja a vezetőt, de az irányítási problémák miatt nem biztos, hogy a legjobb választás lehet ez az autó.

 mezőny egyik legjobbja, könnyen kezelhető, jól gyorsul és elég erős a motorja. A kasztni azonban gyorsan törik, így a nagyobb ütközéseknél gondok lehetnek. Az elejére nagyon vigyázzunk, inkább az oldalával fogjuk fel az ütközéseket

Könnyen irányítható, ám a kisebb teljesítménye miatt gyengébben lehet szerepelni vele. A kormánymozdulatokra túlzottan is jól reagál és a gyorsulása is rendben van, könnyedén lehet vele venni az akadályokat, de a kézi fékkel vigyázzunk. A hegyi utakon nagyon jól lehet száguldani vele

Aki ezt az autót megtervezte az nagyon értette a dolgát. Jó a gyorsulása és nagyon jó az útfekvése is, a kanyarokban sem volt a gond vele, a fékezés is hibátlanul ment. Elsősorban aszfaltos pályákon lehet jól használni, de talajon is jól lehet menni vele. Egyedüli gond a végsebességben rejlik, nagyon hamar eléri, de hosszú szakaszokon ez nem túl jó.

Öreg autó nem vén autó, akár ez is lehetne ennek a kicsi kocsinak a szlogenje, nagyon erős és még mindig nagyon jó választás a versenyzés szerelmeseinek. Ennek a mezőnynek a legerősebb tagja, könnyed irányítása és erős hajtóműve komoly esélyest csinálhat bárkiből, aki képes elvezetni. A bivaly erős motor azonban még mindig nem elég, mivel a meg növekedett sebesség mellett az irányítása romlik

Masszív kis kocsi, de pont e miatt lomha is egy kicsit, csak hosszabb szakaszokon lehet jól manőverezni vele, illetve az ellenfeleket is ott lehet lehagyni. Az irányítása kissé nehézkes, de meg lehet szokni, ne árt a kormányzással vigyázni, nagyon hirtelen tud fordulni, biztos kezek kellenek az irányításához

Igazi méregzsák ez a kis autó és ezt nem csak a hangjával érdemelte ki. Nagyon erős a motorja, kiválóan lehet vele manőverezni és farolni is. Könnyedén veszi a kanyarokat, de sokszor alulkormányzottá válik és korrigálni kell, ami koncentráció vesztést okozhat.

Nagyon jól vezethető járgány, könnyedén lehet venni vele minden akadályt, jól lehet kormányozni, de a lóerők számában sem vall szégyent, aki ezzel a bajnoksággal kezd, annak ez az autó lehet a tökéletes választás a Citroen Saxo modellje mellet, mert szinte azonosnak éreztem a két autót

Ezt az autót a 2WD-s osztályban elért győzelemmel oldhatjuk fel. Nagyon erős, bár inkább kuriózumnak szánt négykerekű. Az egyenes szakaszokon jól bírja a gyűrődést, de a kanyaroknál már nem árt ügyeskedni vele, mindezek ellenére a mezőny legerősebb versenyzője a 205-ös Peugeot mögött.

 

 

Pályák:

 

Ausztrália

A szakaszok jellegzetessége a guruló kavicsokkal teli murva, így a tapadás nem lesz 100 %-os a futamokon. További ismérve az országnak a sok ugratásra alkalmas dombocska, melyekről nagyobb távokat leszünk kénytelenek a levegőben megtenni. Számolni kell még a hatalmas porral, ami a száraz éghajlat eredménye. Éppen ezért nem csak a gép, de a videókártya is nagyobb igénybevételnek lesz kitéve, ezért a grafikát célszerű az átlag alá tenni egy kicsit, hogy a kritikus részeken ne szaggasson be annak, akinek gyengébb vas dobog a számítógép házában. A fás részeken lépjünk rá gyakran a fékre, lesznek becsapósabb kanyarok is, melyeknél gyorsan kell reagálni. Nagyobb sík terepekkel is találkozhatunk, így a kanyarok bevételénél farolhatunk is nyugodtan.

 

 

Finnország

A murvás felület szerelmesei itt kiélhetik majd magukat. Ugyan néhol szűkek lesznek az utak, de a kormányozhatóság részben rendben lesz. Kátyúkra nem kell számítani, viszont az út melletti kis árkokat kerüljük el, mert erősen belassíthatják a kocsit, sőt, komolyan el is akadhatunk bennük. A fás részeken legyünk észnél, ne lankadjon a figyelmünk, mert csúnyán megjárhatjuk. Próbáljunk meg inkább többet fékezni, de a fákat mindenképpen kerüljük el, még ha ez a lendületünkbe kerül is, sokszorosan megtérül a végén, ha legalább egy nagyobb ütközést így úszunk meg.

 

 

Spanyolország

A spanyol futamok szűk hegyi utakon fognak zajlani, ezért nem árt a fékeket sűrűn használni, az élesebb kanyarok előtt már jóval nyomjuk be a féket, majd egy kisebb nyomás a kéziféken rásegíthet minket a helyes irányra. Az aszfalt mellett is sávokon nagyon kel vigyázni, murvás ugyan, de ha rosszul kanyarodunk, és rámegyünk a fele kocsival erre a részre, a másikkal viszont a betonúton maradunk, akkor komolyan megpördülhetünk és nehéz lesz visszatérni a helyes irányba. A dombokkal is vigyázzunk, nem olyan csábítóak, mint ahogy létszik, könnyen borulhatunk, ha nem fékezünk időben.

 

 

Japán

Itt is aszfaltos versenyek várnak majd ránk, de az útfelület mellett gyakoriak lesznek a szalagkorlátok, így jobban lehet majd határon autózni, azaz a kocsi oldalával a korlátnak feszülve bevenni a kanyarokat. A kézifék használata itt is kötelező, hogy az éles kanyarokat könnyen bevehessük. A gumiválasztásnál mindenképpen egy esőgumit kell preferálni, a kezdésnél nyerhetünk is egyet, az a legalkalmasabb a pályára, de az alap matéria is tökéletes a célra. A sötétben is vigyázzunk majd, mert könnyen összetéveszthetjük a falat az útfelülettel, ha nem fékezünk időben. Elsősorban erdős részeken folyik majd a verseny, de kisebb falvakon is keresztül kell majd robogni. Ha tábla jelzi a következő letérőt, akkor gyorsan nyomjunk féket, mert csúszós felületen nehezebb befordulni.

 

 

Nagy Britannia

Talán ez lesz a legnehezebb terep mind közül, nagyok az ellentétek a szakaszokban, mivel aszfalt és sáros murva borítja a vidék nagy részét. Ezek váltakozása a gumiválasztásnál nagyon lényeges, mivel murvára való matériával nehezen lehet boldogulni az aszfalton és fordítva. Éppen ezért mindig nézzük meg előre milyen szakasz vár majd ránk. Egy trükkös rész összejön majd. Két szakaszon ugyanis pont ellentétesen kellene használni őket, így egy köztes megoldást kell választani, és így kiautózni a maximumot.

 

 

USA

Az amerikai sivatagos és fákkal teli hegyi ösvények váltják majd egymást. Némi aszfalttal is találkozhatunk majd, de az alap az mindig a sivatagos murva lesz. Az út mentén nagyon sok szikla fogja majd az utunkat állni, nagyon tartsuk nyitva a szemünket. A növényzet is csalóka lehet, ne is kíséreljünk meg áthajtani egyiken sem, mert könnyen rejthet maga mögött kemény meglepetést. Az éles visszafordító kanyaroknál ne hanyagoljuk a kéziféket, pár jó farolás komoly előnyt jelenthet. A domboldalakkal is vigyázzunk, van, hogy derékszögű kanyarhoz érünk és a túlfélen már a domb alja van, így ha nem fékezünk időben, akkor a versenyünknek is búcsút mondhatunk.

 

 

Svédország

Az első és egyetlen havas megmérettetés, ahol igencsak észnél kell lenni a jeges részek miatt. A fékelosztás itt már nagy jelentősséggel bír, mindenképpen az első kerék fékezzen jobban, hogy a hátsó kerék kipörgése elősegítse a kanyarodást. Oda kell még figyelni majd a kézifék sűrű használatára, mert éles kanyarokra, valamint hóátfúvásos területekkel is számolnunk kell. Nagyobb ugratók is színesítik a szakaszokat, melyek után néha erős fékezésre kényszerülhetünk, vagy akár meg is pördülhetünk, ha rossz szögből érkezünk, vagy kanyarodunk rá. Az oldalt tornyosuló havas részeket hanyagoljuk, mert ha egyszer akár egy kerék is beleér, akkor már meg van az esély egy megpördülésre, ami akár több másodperc hátrányt is jelenthet. A fák nem hordoznak magukban nagyobb veszélyeket, mivel a hó le tud lassítani, tehát a jó gyorsulás és a nagy sebesség helyes elosztása lehet a győzelem kulcsa, az alvázat nem árt magasabbra tenni, így a havas részeknél nem lesz akkora az ellenállása a karosszériának és gyorsabban kijöhetünk belőle.

 

 

Görögország

Sokaknak kedvence majd minden részben a görögországi verseny. Ideális a nagy farolásokra, melyekhez elég kicsit megnyomni a kéziféket. A széles utak miatt viszonylag könnyűnek mondható, de a széleken lévő huppanókat kerüljük el, így is lesz elég hely a száguldozásra.. Amik a versenyzők dolgát megnehezítik, azok a kisebb sziklák, melyek az út mellett is a levágásoknál kerülhetnek elénk. A nagyobb kövekkel is ugyanígy vigyázzunk. A kiszáradt füves területek alaposan belassítják a kocsikat, így azokon nem érdemes levágni az utat. Helikopterek is figyelnek majd minket, aminek igencsak durva következménye lehet egy nem várt porfelhő, ezeknél inkább a féket nyomjuk, mint hogy nekimenjünk valaminek.
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.